sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Juhla-asu: vanhaa ja luotettavaa

Olipa mukavaa saada kutsu syysjuhliin! Kustantajamme Schildts & Söderströms ilahdutti sellaisella, koska olemme syksyn kirjalistalla. Hurmaavat häät tulee painosta lokakuun puolella, ja sen merkeissä onkin luvassa arvonta. Sen verran sumeaksi meni mamman pää juhlatunnelmissa, että tarkkaa kuvaa ei saatu.


(Paikka on G18-juhlasali, jos joku jää miettimään.)


Kun ei ole pukeutunut cocktail-tyyppisesti kohta vuoteen (ja silloin edellisellä kerralla asuun piti mahduttaa vauvavatsa), on hyvä turvautua vanhoihin tuttuihin. Minulla on nykyisin kaksi täydellistä pikkumustaa, mikä tarkoittaa, että sopiva juhlavaate on kaapissa aina. Ihanaa kyllä, nyt ne myös mahtuvat taas päälle. Tästä puvusta on aiemmin ollut Hopeapeilissä kuvia ainakin täällä, yli kolme vuotta sitten, jolloin olin juuri löytänyt sen Uffin kahden euron päivästä! Olin hoikempi silloin, mutta asusteet taas ovat paremmat tällä kierroksella.

Ja arvatkaa mitä: juhlat sen kuin jatkuvat! Hopeapeili täyttää viisi vuotta keskiviikkona, ja pitäähän siihen jotain hauskaa keksiä. Uskomatonta, että huomasin tämän ajoissa...

4 kommenttia:

  1. Tyylikäs asu. Kyllä kunnon pikkumusta kannattaa kaapissa pitää, koska käy moneen tilaisuuteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olen ehdottomasti pikkumustan kannattaja. Niitä on vielä niin monenlaisia, että jokaiselle löytyy sopiva. Tässä myös tummansiniset ja grafiitinharmaat, ehkä kahvinruskeatkin voi laskea pikkumustiksi.

      Poista
  2. Onnea jo etukäteen Blogi synttärin johdosta! Olen etsiskellyt kivaa syystakkia. Hassua miten uusien vaatteiden hinnat tuntuvat korkeilta, kun on viimeajat tullut ostettua vaatteita lähinnä kirpputoreilta. Olen selvästi tottunut kirpparihintatasoon ja löytämisen riemuun. Todella hyviä kenkiä ja vaatteita toisinaan löytää kirpputoreilta.Sienessä käynti taas on ollut lähinnä ulkoilua. Ei löydy herkkutatteja vaikka viime syksynä niitä oli metsät pullollaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on kyllä totta, että kun tottuu kirpputorien hintatasoon, tuntuvat halpakaupatkin kalliilta. - Onnea sienestykseen. Minä olen löytänyt vain pari kourallista kantarellejä, luovuttanut ja todennut, että tänä vuonna oli toisenlaista metsän satoa, pakastin on täynnä marjoja.

      Poista