perjantai 29. marraskuuta 2013

Yllätyskynttelikkö

Joskus erehtyy ajattelemaan, että jokin asia elämässä olisi kunnossa ja täydellinen. Yleensä tällaiset asiat ovat pieniä, yksinkertaisia ja selkeästi rajattavia, kuten nyt vaikka kodin jouluvalaistus, jota olen hartaasti viilannut monen vuoden ajan. Mutta yllätyksiä sattuu, kun kirpputorilta löytää jotain, mitä ei ikinä uskoisi löytävänsä. Tervetuloa taloon, Philips 5911 T.


Olen nähnyt näitä metallilangasta taivutettuja 1950-luvun joulukynttelikköjä aiemmin vain Traderan myynti-ilmoituksissa hirveän hintaisina, mutta tämä yksilö odotteli minua Manhattanin Kirppis-Centerin myyntipöydässä ja ihan kohtuulliseen hintaan. Yksi kynttilöistä on hiukan irti kannasta, mutta valo onneksi toimii. Ja voi miten kaunis kynttelikkö on! Täydellinen aikansa lapsi, elegantti ja moderni, vähän String-hyllyn tapaan.

ps. Haluaisiko joku tulla pesemään meidän ikkunat?

4 kommenttia:

  1. Erittäin tyylikäs! Huippulöytö.

    VastaaPoista
  2. Oi miten hieno! Tuon minäkin kelpuuttaisin. Olen karsinut kaikki kyntteliköt ja tyydyn nykyään vain pieniin erilaisiin valoihin, jotka hajoavat melkein samana vuonna. Laatu on niin heikkoa. Tuo on jo varmaan 50-vuotias!

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommenteista! Kyllä tuo ainakin sen 50-vuotias on. Minulla on muitakin 60-luvun kynttelikköjä, jotka toimivat ihan täydellisesti.

    VastaaPoista